Tietoa meistä

Tervetuloa tutustumaan Porvoon Seudun Selkäyhdistykseen!
Porvoon Seudun Selkäyhdistys on toiminut jo vuodesta 1988 ja on yksi vanhimmista valtakunnallisen Selkäliiton 30 paikallisyhdistyksestä. Yhdistyksen asioita hoitaa hallitus, johon kuuluu syyskokouksessa valitut puheenjohtaja ja 6 muuta varsinaista jäsentä sekä 4 varajäsentä.

Yhdistyksen toiminnan tarkoituksena on edistää

• selkäsairaiden ja selkäongelmaisten kuntoutusta ja hyvinvointia toimimalla:
    Selkäsairauksien ja -vammojen ennalta ehkäisemiseksi ja torjumiseksi
  • Selkäsairauksien hoidon ja laaja-alaisen kuntoutuksen lisäämiseksi ja sen saatavuuden parantamiseksi
  • Jäsenten fyysisen kunnon ja henkisen vireyden ylläpitämiseksi sekä sosiaaliturvan lisäämiseksi

Yhdistyksen toimintamuotoja ovat mm.

• Fysioterapeutin ohjaamat liikuntaryhmät joihin voi osallistua myös etäyhteydellä
  • Luennot ja muu tiedon jakaminen tuki-ja liikuntaelinongelmista
  • Virkistystoiminta
  • Vertaistuki
  • Kaikille avoimet Selkäillat, jotka toimivat myös virkistyksenä ja tiedon jakamisessa

Tiedotus

Yhdistys tiedottaa toiminnastaan vuotuisessa toimintakalenterissaan, kotisivuillaan sekä jäsentiedotteilla. Yhdistyksen toiminnasta saa tietoa myös paikallislehtien yhdistyspalstoilta.

Jäsenistö

Yhdistyksen jäsenmäärä on yli 200, suomen- ja ruotsinkielisiä. Vuoden 2023 jäsenkyselyyn vastanneiden mielestä yhdistyksen tärkeimpänä toimintana oli liikunta, toiseksi tärkeimpänä luennot ja kolmantena retket. Toimintaan tyytyväisyyden keskiarvo oli 8,61. Kyselyyn vastanneista jokainen suosittelisi yhdistystä ystävilleen. Lue tarinoitamme Jäsenet kertovat palstalta. Siellä voit tutustua hallituksen puheenjohtajaankin.

Tue toimintaamme

Rahoitamme toimintamme jäsenmaksuilla ja erilaisilla vuosittain haettavilla avustuksilla. Olisimme kiitollisia tuesta, joka antaisi vielä paremmat mahdollisuudet järjestää hyvinvointia lisäävää liikuntaa, luentoja, Selkäiltoja ja muuta toimintaa. Meitä voi tukea sekä yksityishenkilö että yritys/yhteisö. Tukimuotoja löydät Tue toimintaamme sivulta.

Säännöt

Täältä löydät Porvoon seudun selkäyhdistyksen säännöt.

Tutustu historiaamme 30-vuotishistoriikkimme avulla.

Kuvagalleria

Kuvagalleriastamme näet pilkahduksia mukavista tapahtumistamme.