Tietosuojaseloste

3. Rekisterin nimi

Porvoon Seudun Selkäyhdistys ry:n osallistujarekisteri

4. Rekisterin käyttötarkoitus

Tietoja kerätään ja käsitellään yhdistyksen toiminnan / tapahtuman hoitamista, tiedotusta ja laskutusta varten

5. Rekisterin tietosisältö

Rekisteriin kerätään yhdistyksen tapahtumiin ja muuhun toimintaan osallistuvien henkilötietoja. Rekisteriin voidaan kerätä seuraavia tietoja: nimi, yhteystiedot, laskutustiedot ja muita mahdollisia toimintaan / tapahtumaan osallistumiseen tarvittavia tietoja.

6. Säännönmukaiset tietolähteet

Yhdistyksen toimintaan tai tapahtumiin osallistujat ilmoittavat itse rekisteriin tallennettavat tiedot yhdistyksen kotisivuilla olevalla ilmoittautumislomakkeella, sähköpostilla tai suullisesti.

7. Säännönmukaiset tietojen luovutukset

Porvoon Seudun Selkäyhdistys ry ei säännönmukaisesti luovuta rekisterissä olevia tietoja ulkopuolisille. Tietoja voidaan kuitenkin luovuttaa esimerkiksi viranomaisille lakiin perustuvan vaatimuksen perusteella.

8. Tietojen luovutukset EU- tai ETA-maiden ulkopuolelle

Tietoja ei luovuteta EU- tai ETA-maiden ulkopuolelle.

9. Rekisterin suojauksen periaatteet

Henkilötietoja säilytetään yhdistyksen toiminnasta / tapahtumista vastaavien toimihenkilöiden tiedostoissa. Tiedostot ovat tietokoneella salasanan takana ja tietokoneet on suojattu palomuurilla. Paperilomakkeilla kerätyt tiedot säilytetään omassa kansiossa yhdistyksen toiminnasta / tapahtumista vastaavien toimihenkilöiden kotona. Kaikkia kerättyjä tietoja käsitellään kansallisen lainsäädännön ja EU:n tietosuoja-asetuksen (679/2016) mukaisesti. Tiedot hävitetään asianmukaisesti heti tapahtuman jälkeen. Kirjanpitoon ja arkistointiin tarvittavat tiedot säilytetään asianmukaisesti.

10. Rekisteröidyn oikeudet

Rekisteröidyillä on oikeus tarkistaa sekä pyytää muutettavaksi tai poistettavaksi omia tietojaan. Pyytäjän henkilöllisyys varmistetaan ennen tietojen näyttämistä. Kaikissa henkilötietojen käsittelyyn liittyvissä kysymyksissä ja omien oikeuksien käyttämiseen liittyvissä tilanteissa rekisteröidyn tulee ottaa yhteyttä rekisteriasioista vastaavaan yhteyshenkilöön.