Miesten oma sivu

Tosimies ei jumppaa? Selkäliiton jäsenrekisterin mukaan selkäyhdistysten jäsenistä vain noin viidennes on miehiä, vaikka miehet kokevat selkäoireita lähes yhtä paljon kuin naiset. Yhdistyksemme ohjattuun liikuntaan voivat osallistua sekä miehet että naiset. Jos kuitenkin jumppaat mieluummin miesporukassa, tarjolla on selkäjumppaa miesten omasssa ryhmässä.

Maanantaisin 2.9 – 9.12.2024, ei 14.10.
Miesten ryhmä, klo 17.00–17.45
Ohjaaja Taina Åkerlund-Pesonen
Paikka Kevätkummun ostoskeskus, Sammontie1B
Hinta yhdistyksen jäseniltä 65 € ja muilta 85 €
Maksuviite 4051

Tämä liikuntamuoto näyttää olevan koukuttava: vuodesta toiseen samat jumppaajat ilmestyvät saliin. Sinne houkuttelevat mukava porukka ja yhdessä tekeminen. Kroppa notkistuu. Saat olla juuri sellainen kuin olet ja huomaat, että voit tehdä paljonkin, vaikka olisi kipuja ja rajoitteita. Mukaan voi mahtua vielä uusiakin. Tervetuloa!

Ilmoittaudu  tällä ilmoittautumislomakkeella..

Muihin ryhmiin voit liittyä mukaan myös etänä Zoomin kautta. Katso lisää Liikuntasivulta.

Kuntosaliharjoittelu kehittää sydän- ja verisuonielimistöä, lihaskuntoa ja kestävyyttä. Lihasvoimaa ja kestävyyttä tarvitaan jatkuvasti arjessa. Kun harjoittelussa keskittyy etenkin keskivartalon hallintaan ja vahvistamiseen, ryhti pysyy hyvänä kaikissa asennoissa ja usein selkävaivatkin vähenevät. Tee monipuolisesti erilaisia liikkeitä salilla ja harjoita säännöllisesti vatsa- ja selkälihaksia. Sopii varmasti tosimiehellekin!

Yhdistyksemme on varannut Omenamäen (Tulliportinkatu 4, Porvoo) kuntosalin tiistai-illoiksi 3.9. -17.12.2024 väliseksi ajaksi klo 18.00–19.00. Koko syyskauden hinta (16 kertaa) on yhdistyksen jäsenille 35 €. Paikkoja voi olla vielä jäljellä. Ilmoittaudu mukaan ilmoittautumislomakkeella.
Jos paikkoja jää, on myös yhdistykseen kuulumattomien mahdollista tulla mukaan.

Tosimiehen selkätreeni

Selkäliiton tuottamalla oppaalla halutaan tavoittaa kaikenikäiset miehet ja auttaa heitä ehkäisemään selkäkipuja sekä hoitamaan ja kuntouttamaan selkäänsä liikunnan keinoin. Oppaassa kerrotaan miesten elintavoista selkäkivun näkökulmasta ja annetaan liikuntavinkkejä.
Ladattavan verkkoversion löydät täältä.

Miesten jumppaopas

Hanki kestävä keskivartalo selkäsi tueksi näillä ohjeilla!
Ladattava verkkoversio löytyy täältä.

Tupakointi ja selkäsairaudet
Esitteessä kerrotaan tupakoinnin vaikutuksesta selän rakenteisiin ja miten selän rakenteiden kunnosta pidetään huolta niin tupakoimattomuudella kuin liikunnallakin.
Lataa esite maksuttomana pdf-versiona.

Teetkö istumatyötä? Tilaa Selkäliiton ilmainen taukojumppamuistutus täältä.